مرحله سوم کالابرگ الکترونیکی چه زمانی واریز می‌شود؟

شارژ مرحله سوم کالابرگ اردیبهشت ماه ۱۴۰۴ از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

به گزارش تجارت ایده آل؛ زمان توزیع (شارژ) کالابرگ اردیبهشت از ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴ به صورت تدریجی برای خانوارهای مشمول انجام خواهد شد.

دولت با هدف تأمین امنیت غذایی خانوارهای مشمول، سبد کالابرگ الکترونیک یازده قلم کالای اساسی را توزیع می کند که نیازهای اولیه خانوارها را پوشش می‌دهد.

این اقلام عبارتند از: شیر کم‌چرب، پنیر یو اف با بسته‌بندی ۴۰۰ گرمی، ماست کم‌چرب در بسته‌بندی دبه‌ای به وزن ۱.۵ یا ۲.۵ کیلوگرم، تخم مرغ، گوشت مرغ (به صورت بسته‌بندی سفید)، گوشت منجمد گوساله (گوشت قرمز)، ماکارونی، برنج، قند و شکر، انواع حبوبات، و روغن مایع.

دولت همچنین اعلام کرده است که به منظور دسترسی آسان خانوارهای مشمول به کالاهای طرح، بیش از دویست و سی هزار فروشگاه در اقصی نقاط کشور با این طرح همکاری می‌کنند.

این شبکه گسترده شامل سیزده فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ از جمله افق کوروش، اتکا، رفاه، هایپراستار، جانبو، دیلی مارکت، ترقی، گندم، محسن، مینومارت، هایپر فامیلی، هفت و وال‌مارکت می‌شود.

علاوه بر این فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعداد زیادی از فروشگاه‌های عمده و خرده‌فروشی نیز در این طرح مشارکت دارند.

به منظور رفاه حال شهروندان، امکان خرید اینترنتی کالاهای مشمول از طریق پلتفرم‌های  اسنپ‌مارکت و دیجی‌کالا نیز فراهم شده است و متقاضیان می توانند برای یافتن نزدیک‌ترین فروشگاه طرف قرارداد، سرپرستان خانوار از اپلیکیشن کاربردی «شما» استفاده کنند که قابلیت نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید را دارد.

قیمت اقلام موجود در طرح کالابرگ الکترونیک بر مبنای قیمت‌های مصوب سال هزار و چهارصد و یک تعیین شده است.  بر این اساس، چنانچه قیمت این کالاهای اساسی در سال جاری افزایش یابد، مابه‌التفاوت قیمت توسط دولت جبران خواهد شد و خانوارهای مشمول همچنان قادر خواهند بود این اقلام را با همان قیمت‌های سال هزار و چهارصد و یک تهیه کنند.

گفتنی است خانوارهای مشمول این طرح می‌توانند در هر نوبت خرید، حداقل سه نوع کالای مختلف از میان اقلام سبد کالابرگ را انتخاب و خریداری کنند.

در خصوص مقدار خرید هر کالا محدودیتی وجود ندارد، اما لازم است سقف اعتبار تخصیص‌یافته برای هر خانوار رعایت شود. در صورتی که مبلغ خرید از اعتبار موجود بیشتر شود، مابه‌التفاوت آن توسط خریدار پرداخت خواهد شد. یکی از مزایای این طرح، امکان انجام خریدها در چندین نوبت است و نیازی به استفاده یکباره از کل اعتبار تخصیص‌یافته نیست. همچنین، خانوارهای مشمول در انتخاب برندهای مختلف برای هر یک از کالاهای موجود در سبد، از آزادی عمل برخوردار هستند. برای اطلاع از میزان اعتبار باقی‌مانده در کارت خود، مشمولان می‌توانند از اپلیکیشن «شما» استفاده کرده و یا با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۶۳۵۰۰* نسبت به استعلام موجودی اقدام کنند./شرق

1 دیدگاه

  1. سلام ،تمامی طرح هایی که توسط متخصصین این مملکت اجراع میشه با شکست کامل مواجه می شود چون اساس کارهاشون اشتباه می باشد ،الان اگر این طرح جواب نداد همین آقایانی که دارن منم منم می کنن میان جواب بده ؟خوب نه که جواب نمیده !!اگر در این مملکت هر کسی طرحی را ارائه میدهد اگر جوابگو نبود بازخواست میشد وضع مملکت خیلی خیلی بهتر از اینا بود ولی افسوس که مافیاها چون وصل هستند به بالا !!!؟؟؟آب در هاون ریختن میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا