
ثبتنام نکردن از دانشآموزان به دلیل نمره پایین قانونی نیست
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: مدارس وظیفه دارند دانشآموزان ضعیف را یاری کنند نه اینکه از آنها ثبتنام نکنند. راه اصلاح وضعیت دانشآموز، ایجاد فرصتهای جبرانی و حمایت آموزشی است تا بتواند وضعیت تحصیلی خود را بهبود ببخشد.
به گزارش تجارت ایدهآل، عبدالوحید فیاضی؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر مسئولیت جامع آموزشوپرورش در قبال همه دانشآموزان، گفت: آموزشوپرورش دربرگیرنده مسئولیت تعلیم و تربیت همه آحاد جامعهای است که به سن لازم برای آموزش میرسند. این افراد باید از آموزشوپرورش فارغالتحصیل شوند و راهی بازار کار یا دانشگاهها شوند؛ در این مسیر ما نباید هیچ فیلتر و مانعی برای حذف آنها داشته باشیم.
وی با انتقاد از اخراج دانشآموزان بهدلیل ضعف درسی یا نمرات پایین افزود: اخراج دانشآموزان بهدلیل نمره کم یا عملکرد ضعیف هیچ وجاهتی نداشته و ندارد. گاهی اوقات این اقدامات بر اساس سلیقه مدیران مدارس انجام شده که در اثر تکرار به یک رویه غلط تبدیل شده است و اکنون برای اصلاح آن بخشنامه صادر شد.
فیاضی با بیان اینکه اگر در نظام تعلیم و تربیت انحرافی ایجاد شود، مسئول اصلی آن وزیر آموزشوپرورش خواهد بود، تأکید کرد: وزیر باید با صدور بخشنامه یا هر اقدام مقتضی دیگری جلوی این انحرافها را بگیرد. اهمیت این موضوع به حدی بالاست که حتی اگر در میان ۱۶ میلیون دانشآموز کشور، تنها یک دانشآموز بهدلیل نمره پایین از مدرسه اخراج شده باشد، همه ما مسئول هستیم و باید این موضوع را پیگیری و با عاملان آن برخورد کنیم.
وی در ادامه گفت: ممکن است در کشور مدارسی وجود داشته باشند که در آنها دانشآموزانی باشند که توانایی رقابت با سایر دانشآموزان را ندارند. در چنین شرایطی، این معلم و کادر آموزشی مدرسه هستند که باید مسئولیت بیشتری در قبال آن دانشآموز بپذیرند و با مراقبت و حمایت بیشتر، او را به سطح سایر دانشآموزان برسانند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به برخی رفتارهای نادرست در مدارس خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مدیران مدارس برای اینکه سطح مدرسه خود را بالا نشان دهند از ثبتنام دانشآموزان ضعیف خودداری میکنند یا از معلمان میخواهند نمرات را بهصورت صوری افزایش دهند، این کار در واقع سرپوش گذاشتن بر یک ضعف و نقصان درونی است.
وی تصریح کرد: مدارس وظیفه دارند دانشآموزان ضعیف را یاری کنند نه اینکه از آنها ثبتنام نکنند. راه اصلاح وضعیت دانشآموز، ایجاد فرصتهای جبرانی و حمایت آموزشی است تا بتواند وضعیت تحصیلی خود را بهبود ببخشد.
چه قانونی که اجرا نمیشه .قانون روی کاغذ یه ریال نمی ارزه . متوسطه ۱ سما دهکده المپیک همین امروز قبل آزمون خرداد آورده برگه اجازه ثبت نام به یه عده رو داده جلوی تخم چشم هم شاگردی های دیگه به یک عده کاغذمجوز ثبت نام به پایه ۸ رو نداده حالا شما ببینید این بچه ها قبل امتحان و وسط امتحانات خرداد چه روحیه قشنگی از مدیریت شاهکار مدرسه گرفتند هنوز امتحانات تمام نشده روحیه بچه ها رو خراب کردن هنوز کارنامه ایی صادر نشده که طبق نتیجه کارنامه به خودشون اجازه قانون شکنی بدن . این از وضع افتضاح مدرسه غیر دولتی که نظارتی نیست به واله صد رحمت به مدارس دولتی لااقل یه نظارت و فریاد رسی برای خانواده ها هست مدارس غیر دولتی شدن حکومت و دولت خود مختار . فریاد رسی هم برای خانواده ها و بچه ها نیست .
به نظرتون خوبه بزاریم روسرمون حلوا حلواشون کنیم؟؟؟؟!!!
بچه ای که نه ادب داره، نه نظم و انضباط و بهداشت سرش میشه، نه میدونه درس چیه؟ نه احساس مسولیت میکنه؟!
به نظرتون بکنیمش وزیر آموزش و پرورش ، راضی میشیدددددد؟؟؟؟؟!!!!!
دخترم پایه اول ابتدایی دبستان ارومیه بود چون پیش دبستانی نرفته بود درسش ضعیف بود و مدیر مدرسه با کمال بی احترامی خیلی به دخترم بی حرمتی کرد و پیش بقیه دانش آموزان و اولیا دخترمو اخراج کرد گفت مدرسه خودمه و فقط شاگردای زرنگ رو ثبت نام میکنم دخترم خیلی ناراحت شد و غرورش شکسته شد وگریه کرد خدا ازش نگذره در مدرسشون بسته بشه انشاالله
چه جالب بلاخره باید یه فرقی بین دانشاموز خوب و بد باشه یا نه؟؟؟
اصلا ایرانی درس میخاد چکار؟؟؟؟؟ به جاش همون 85هزار افغانی درس بده بره.