X۷، رقیب چری تیگو ۸ از راه رسید!

بایک X۷ با انبوهی از امکانات جدید و فناوری‌های مدرن وارد ایران می‌شود. دیار خودرو در ادامه همکاری با BAIC چین، این کراس‌اور خانوادگی را وارد بازار ایران کرده است.

به گزارش اقتصادایران، طی ماه‌های اخیر، شرکت دیار خودرو با رونمایی از شاسی‌بلندهای تانک در ایران خبرساز شده است. پیش‌تر، کراس‌اور کامپکت X۵۵ توسط دیار خودرو به مشتری ایرانی رسیده بود و حالا محصولی جدید به نام X۷ برای رقابت با تیگو ۸ پرو آماده می‌شود.

خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین است و رتبه‌ی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایه‌گذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعه‌ی بایک محسوب می‌شوند درحالی‌که بزرگ‌ترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی مانده‌اند.

بایک-ایکس-7-2

تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسی‌بلند و هاچبک با پیشرانه‌ی بنزینی و تمام برقی را شامل می‌شود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E۱۵۰) و X۲۵ توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند.

بیجینگ X۷ سال ۲۰۲۰ وارد بازار چین شد و سال ۲۰۲۳ تغییر چهره (فیس لیفت) داد. مکس موتور تیارا که مدتی نسبتا کوتاه در ایران فروخته شد، پلتفرم مشترک با بیجینگ X۷ داشت با این تفاوت که فناوری‌های الکترونیک و آپشن‌های X۷ پیشرفته‌تر هستند. باتوجه به اینکه مدل فیس‌لیفت جدید از این خودرو هنوز به بازارهای خارج چین صادر نشده است، تصاویر مدل اصلی هم در مطلب پیش‌رو دیده می‌شود. با رونمایی رسمی بیجینگ X۷ توسط دیار خودرو، اطلاعات و عکس‌ها به‌روزرسانی خواهند شد.

مشابه آنچه در X۵۵ دیار خودرو دیدیم، X۷ هم چراغ‌های باریک و توجه ویژه به آیرودینامیک را تاکید می‌کند. شخصیت این کراس‌اور جدید، کاملا اسپرت و جوان‌پسند جلوه می‌کند؛ ضمن اینکه الگوبرداری واضح از رقبای ژاپنی یا کره‌ای ندارد.

انتقال جلوپنجره به داخل سپر، ترفند جالب برای زیباسازی کراس‌اورهای امروزی است که شدیدا توسط خودروسازان چینی مورد توجه قرار گرفته. حالت مشبک و سه‌بعدی در این بخش، چشم‌گیر به نظر می‌رسد و حس یک کراس‌اور مدرن آینده‌نگر با به خوبی منتقل می‌کند. چراغ‌های باریک هم‌سطح بدنه، حجم‌دهی جذاب کاپوت و برش‌های دقیق در محل اتصال گلگیر و سپر، نمای اصلی بیجینگ X۷ را کامل می‌کند.

بایک-ایکس-7-3

در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی سیاه‌رنگ داخل قاب گلگیر و رکاب، نکته‌ی منفی محسوب می‌شوند؛ اما ارتفاع نسبتا خوب سقف از سطح زمین، دستگیره‌های مخفی‌شونده، فریم نقره‌ای پنجره‌ها، مخاطب X۷ را جذب خود می‌کنند. از دید کنار هم، حس اسپرت در این کراس‌اور به وضوح دیده می‌شود و شباهت‌هایی با تویوتا راو ۴ جدید را نشان می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا