
کارگردان «پیرپسر»: دوست دارم مردم هم زودتر فیلم را ببینند
کارگردان «پیرپسر» گفت: دوست دارم مردم هم زودتر فیلم را ببینند.
به گزارش تجارت ایدهآل،«مراحل پستولید ما خیلی طول کشید، چون زمان اصلی فیلم ۴ ساعت بود و تلاش برای کوتاه کردن آن زمانبر شد، با این حال در نهایت به زمان ۳ساعته آن رسیدیم البته باز هم برای ارائه آن به این شکل تردید داشتیم پس به افراد مختلف فیلم را نشان دادیم مثلاً خانم صفییاری تدوینگر به من میگفتند باتوجهبه قصه فیلم نمیشود آن را زیر سه و ساعت و ربع بست، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با همین زمان به جشنواره ارائه بدهیم.
اکتای براهنی گفت: از نمایش «پیرپسر» در جشنواره فیلم فجر خیلی هیجانزده هستم و دوست دارم مردم هم زودتر این فیلم را ببینند.
کارگردان فیلم سینمایی «پیرپسر» که نمایش فیلمش در بخش ویژه جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفته است با بیان این مطلب یادآور شد: ما بهمن سال ۹۸ پروانه ساخت گرفتیم. درست ده روز بعد، کرونا فراگیر شد و سینما حدود یک سال و نیم تعطیل بود. در نهایت سال ۱۴۰۰ فیلمبرداری را آغاز کردیم و در بهمن همان سال کار فیلمبرداری به پایان رسید.
وی خاطرنشان کرد: البته مراحل پستولید ما خیلی طول کشید چون زمان اصلی فیلم ۴ ساعت بود و تلاش برای کوتاه کردن آن زمانبر شد، با این حال در نهایت به زمان ۳ساعته آن رسیدیم البته باز هم برای ارائه آن به این شکل تردید داشتیم پس به افراد مختلف فیلم را نشان دادیم مثلاً خانم صفییاری تدوینگر به من میگفتند باتوجهبه قصه فیلم نمیشود آن را زیر سه و ساعت و ربع بست، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با همین زمان به جشنواره ارائه بدهیم.
براهنی که در برنامه «کافه آپارات» با فریدون جیرانی گفتوگو میکرد، یادآور شد: اتفاق بدی که این بین رخ داد این بود که پرده سبزهای ما گم شد و ما مجبور شدیم آن را بازسازی کنیم و همین موضوع فرایند کار ما را سه چهار ماهی به عقب انداخت. چون ما یک سری لوکیشنها را با کات بههمدوخته بودیم این شد که نمایش «پیرپسر» در ۱۴۰۲ در جشنواره روتردام اتفاق افتاد.
البته ما پروانه نمایش بینالمللی برای نمایش فیلم نگرفتیم چون در دوران عجیبی بودیم، اتفاقات ۱۴۰۱ بهتازگی رخ داده بود و ارشاد هم مواضعی داشت با این حال برای اخذ پروانه نمایش حدود ۱۰ ماه تلاش کردیم درواقع پرونده فیلم باز نمیشد همین شد که گفتیم فیلم را به جشنواره فیلم فجر بدهیم تا نظرات هیات انتخاب این رویداد باعث شود پرونده فیلم بالا بیاید و دربارهاش صحبت کنند.
ادبیات روسیه است در چند سال اخیر روی متنهای شکسپیر هم خیلی کار کردهام مثلاً در جشنواره نوتردام میگفتند علاوه بر داشتن فضای داستایوفسکی در فیلم روابط آن هم به شکل متنهای شکسپیر درآمده است.
فیلمبردار این اثر ادیب سبحانی بود که پیشازاین در «لتیان»، «شب، داخلی، دیوار» کار کرده بود و در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم سعید روستایی با عنوان «زن و بچه» است.
این فیلم از چند جشنواره برای من جوایزی به ارمغان آورد که برخی از آنها مهم هم بود اما من همان زمان هم باز به فکر مردم داخل بودم و بیشتر دوست دارم بازخوردهای آنها را ببینم حتی وقتی به من میگویند تو فیلمساز روشنفکری هستی یکجوری میشوم چون میخواهم مردم در آثارم باشند من طرفدار فیلمهایی هستم که این بین قرار میگیرند.