اتوبوس برقی یا خودروهای دودی؟! مقایسه‌ای میان آینده حمل‌ونقل

اتوبوس‌های برقی در تهران به عنوان یک موضوع خبری مهم از روز یکشنبه در کانون توجهات قرار گرفته‌اند و نشان‌دهنده ناتوانی شهرداری در تحقق وعده‌های خود هستند.

به گزارش تجارت ایده‌آل، تنها ۱۸۷ اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت شد؛ درحالی‌که علیرضا زاکانی، شهردار تهران سال گذشته و امسال قول داده بود ۲۵۰۰ اتوبوس برقی وارد شهر تهران می‌شود. مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در کنار علیرضا زاکانی از این اتوبوس‌های برقی رونمایی و در وصف اتوبوس‌های برقی سخنرانی کرد. شهردار تهران نیز در مراسم این رونمایی سخنرانی کرد. در آخر هم مسعود پزشکیان و علیرضا زاکانی سوار بر خودروهای برقی که در کنار این اتوبوس‌ها شهرداری وارد شده، عکس یادگاری گرفتند.

سیستم اتوبوس‌های ‌برقی دیزلی است

به گزارش هم میهن، همه چیز برای شهرداری خوب پیش می‌رفت تا اینکه سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای با دیده‌بان گفت: «متوجه شدم که اتوبوس‌هایی که قرار بود تمام‌برقی باشند، دارای یک موتور دیزلی برای گرمایش مسافران و فضای داخل اتوبوس هستند؛ اگر قرار باشد که ما اتوبوس تمام‌برقی وارد کنیم اما بعد برای گرمایش در فصل سرما و در فصلی که با پدیده آلودگی هوا مواجه هستیم، از موتور دیزلی استفاده کنیم، این نقض غرض است. در گزارشی که به من رسیده، گفته شده که هنگام روشن کردن سیستم بخاری، دود زیادی از اتوبوس ساطع شده است اگر این موضوع صحت داشته باشد، واقعاً جای تأسف دارد ما اتوبوسی می‌خریم که دو برابر یک اتوبوس دیزلی قیمت دارد، اما در فصل زمستان موتور دیزلی آن را روشن می‌کنیم! اگر این اطلاعات درست باشد، حتماً باید تحقیق بیشتری انجام دهیم و ببینیم که داستان این موتور دیزلی چیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا