
آغاز به کار تراموا در پایتخت از ۲۲ بهمن
مترو تهران طی ۲۵ سال گذشته ۱۱۸۴ رام واگن داشته است، اما سال گذشته قرارداد واردات ۱۱۸۴ رام را با شرکتهای چینی منعقد کردیم که این رقم با کل ۲۵ سال گذشته تهران برابری میکند. نخستین رام از این قطار به زودی و در پایان بهمن ماه وارد کشور میشود و واردات آن دو رام دیگر تا خرداد ادامه دارد.
به گزارش تجارت ایدهآل، شهردار تهران گفت: به زودی نخستین خط تراموای تهران از پایانه شرق تا میدان آزادی آغاز به کار خواهد کرد. تاکنون دو رام تراموا وارد کشور شده است و شب ۲۲ بهمن نیز این دو رام تراموا تست خواهند شد.
به گزارش اقتصادآنلاین؛ علی رضا زاکانی در گفت و گوی ویژه خبری امشب با موضوع عملکرد مدیریت شهری گفت: قرارداد ساخت خط ۸ و ۹ و ۱۰ مترو تهران بسته شده است و فرایند ساخت این خطوط را آغاز کردهایم به زودی نیز مقدمات ساخت خط ۱۱ مترو تهران فراهم میشود.
وی افزود: مترو تهران طی ۲۵ سال گذشته ۱۱۸۴ رام واگن داشته است، اما سال گذشته قرارداد واردات ۱۱۸۴ رام را با شرکتهای چینی منعقد کردیم که این رقم با کل ۲۵ سال گذشته تهران برابری میکند. نخستین رام از این قطار به زودی و در پایان بهمن ماه وارد کشور میشود و واردات آن دو رام دیگر تا خرداد ادامه دارد.
شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: ساخت هر کیلومتر مترو تهران ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد؛ بنابراین برای تکمیل سه خط ۸،۹ و ۱۰ به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. به همین جهت بیش از ۵۰ درصد از منابع شهرداری تهران را در بخش حمل و نقل و ترافیک خرج میکنیم.
البته نفس عمل بسیار عالی و ما از دست اندرکاران راه اندازی این ترموا به جز زاکانی که مورد تنفر اکثریت تهرانی هاست تشکر مینماییم . اما چرا وقتی ما اقدام به واردات ترموای چرخ لاستیکی کردیم در تبلیغات آن که شهرداری تهران هم دقیقا همین کا را کرده از تصویر تراموای ریلی استفاده میکنیم . البته شکیل تر بودن و تو دل برو و تاثیر گذارتر بودن تصویر نوع ریلی کاملا پیداست اما دروغ چیز خوبی نیست . انکار به تبعیت از مسئولین ما به دروغ گفتن عادتی در حد اعتیاد پیدا کرده این که اگر نگوییم خماری دروغ نگفتن کلافه مان میکند
طرح تراموا طرح مسخره ای است که بیتالمال را هر میدهد و بجای آن راه جدید بسازید و باپلهای هوایی ودو طبقه کردن خیابان و اتوبان و غیره اتوبان امام علی را به اتوبان شمال وصل کنید